PROGRAM DETAYI


PROGRAMIN ADI Pazarlama Programı
PROGRAMIN EĞİTİME BAŞLADIĞI YIL 1993
PUAN TÜRÜ YGS6
ÖĞRENİM SÜRESİ 2 Yıl
ÖĞRENİM DİLİ Türkçe
ÖĞRETİM TÜRÜ Yüz yüze
KAZANILAN DERECE 5. seviye akademik ve mesleki yeterlilik
DERECENİN DÜZEYİ Önlisans
PROGRAMIN AMACI

Pazarlamanın, işletmelerin temel fonksiyonlarından birisi olması ve bu alanda nitelikli insan kaynağına ihtiyaç duyulması gerekçesiyle kurulan pazarlama programı bugün de güncel ders programı (içeriğiyle) ile piyasanın aradığı insan kaynaklarını yetiştirebilmektedir. Pazarlama Programının Amacı, pazarlama mesleği kapsamında yer alan satış, reklam, halkla ilişkiler, marka yönetimi, pazarlama araştırması gibi meslek dallarının temel ilkelerini çok iyi bilen, teknolojiyi kullanabilen, yaratıcı fikirlere sahip, dinamik ortamlara uyum sağlayabilen, iletişim becerileri gelişmiş, sosyal ilişkilerde başarılı pazarlama uzmanları yetiştirmektir.

PROGRAMIN HEDEFİ

Programın amacına yönelik hazırlanan eğitim sonunda; Pazarlama ve reklamcılık ile ilgili süreçleri yönetebilen; pazarlama araştırma sürecini ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilen ve araştırma sonuçlarını yorumlayıp, pazarlama stratejisinin geliştirilmesine yardımcı olabilen; tüketici davranışlarını analiz edip, müşteri ile olan ilişkileri ulusal ve küresel pazarlarda düzenleyebilen; pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, hizmet pazarlaması ve marka yönetimi bilgisine sahip olan ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlayabilen; yeni pazarlama tekniklerini tanıyan ve anlayabilen;  reklam, markalaşma ve kişisel satış konularında bilgi sahibi olan ve bu konulardaki uygulamalara katkıda bulunabilen; işletme için önemli bir varlık olan tüketiciyi tanıyan ve tanıma için gerekli sosyal, psikolojik etkileri inceleyerek pazarı yakından izleyebilme konusunda katkı sağlayabilen; temel ekonomi kavramlarına hâkim yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen, etkin iletişim becerilerine sahip olan meslek elemanı yetiştirmektir.

KARİYER OLANAKLARI

Programdan mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların satış departmanları, pazarlama departmanları, reklam ajansları, halkla ilişkiler ajansları, piyasa araştırma şirketleri, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve kamusal alanda KPSS sınavından başarılı olmaları koşuluyla sayılan tüm alanlarda sorumlu, uzman, yönetici veya eleman unvanı ile çalışabilirler.

YATAY GEÇİŞ YAPILABİLECEK PROGRAMLAR

YGS6 taban puanı ile öğrenci alan önlisans programlarına yatay geçiş yapabilirler.

DİKEY GEÇİŞ YAPILABİLECEK PROGRAMLAR

Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İşletme, İşletme Enformatiği, İşletme-Ekonomi, Lojistik Yönetimi, Pazarlama, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Uluslararası İşletme, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret, Uluslararası Ticaret,Lojistik ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finans, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret veİşletmecilik, , Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Uluslararası İşletmecilik.

KONTENJANLAR

Örgün öğretim: 105

PROGRAM BAŞKANI Yrd. Doç. Dr. Semra TETİK
PROGRAM ÖĞRETİM ELEMANLARI

Yrd. Doç. Dr. Özlem IŞIK

Öğr. Gör. Ekrem YILMAZ

iletişim

Telefon: 0 (236) 716 20 00

Telefon: 0 (236) 716 20 02

Faks     : 0 (236) 716 20 02

Öğr.İşleri Fax: 0(236) 7161919

Adres   : Sarıpınar Mahallesi 1079 Sokak NO:169  Salihli Manisa 45300 Türkiye


  • Uzaktan  Eğitim
  • Eğitim Kataloğu
Celal Bayar Üniversitesi © 2014 | Güvenlik ve Gizlilik